We hadden het vanmiddag al een beetje laten doorschemeren dat we een sneak preview zouden geven. In elk bedrijf is er zoveel data te vinden. Meer dan je denkt. En daar kun je zoveel mee.
Weet jij hoeveel auto’s en gemiddelde verkoopprijs per merk je hebt gedaan in de afgelopen jaren? Vanavond sneak… http://t.co/xlxZROhmpV
— Ontdekkracht (@Ontdekkracht) 22 februari 2015
Wij zijn in de wereld van data visualisatie gedoken. De eerste stappen zijn veelbelovend. Zo kun je bijvoorbeeld als autobedrijf inzichtelijk krijgen hoeveel je van elk merk doet en hoeveel je gemiddelde verkoopprijs is. De relatie hiertussen geeft je informatie.
Met een beetje data hebben we inzichtelijk gemaakt wat dit autobedrijf doet aan verkoopaantallen per merk per jaar en relatie tot de gemiddelde verkoopprijs. Hoe donkerder de kleur, hoe meer aantallen, hoe groter het blokje, hoe meer stuks er zijn verkocht.
Dit bedrijf verkoopt redelijk wat Fiat en Ford tegen gemiddelde verkoopprijzen die in de zelfde range vallen, maar van Ford worden er meer verkocht. Deze info kan worden meegenomen in de bedrijfsbeslissingen. Natuurlijk is veel info ook wel binnen het bedrijf uit het computersysteem te halen maar dat is vaak allemaal in de vorm van getallen verdeeld over lange lijsten.
Daarom data visualisatie, dan kun je grafisch de nodige info zichtbaar maken. Tot complete dashboards toe.
Wat doe jij met je data? Niks, visualiseer je het of ploeg je lange lijsten door? Oh ja en degenen die meer info ter beschikking hebben presteren uiteindelijk beter.
Meer weten over de mogelijkheden? Neem contact met ons op.